Minu esimesed pitskindad

IMGP2660

Juba ammu vahtisin vesise suuga Krentu käsitööpäevikust imeilusaid pilte pitskinnastest. Taoliste kinnaste tegemine tundus nii ülemõistuse keeruline, et ei julgenud mustrissegi süveneda. Ikkagi Haapsalu salli muster, ikkagi Silvia kiri. Piibelehed jm udubeen värk.

Noh, vahtisin ja vahtisin, aga siis ühel päeval kudusin nigu niuhti ühe kinda valmis. Olgu öeldud, et neil piltidel pole mitte kaks kinnast nagu võiks arvata, vaid suisa neli – need on nimelt topeltkindad.

Ehk siis välimiste kinnaste kudumine oli puhas rõõm ja see sai tehtud kahe päevaga. Muster läks ainult korra sassi ja teise kinda kudusin juba peast. Ma polegi varem õieti pitsi kudunud ja see on ikka tore tunne, kui muster hakkab välja tulema. Ka kindapöialt pole ma varem niimoodi teinud, aga väga mõnus ja lihtne on kiiluga pöial. Voodrit ootasid need kindad aga umbes kuu aega. Ei tulnud viitsimist peale, lisaks tundus välimised õpetuse järgi kootud kindad ka nii suured, et ei kutsunud edasi tegema.

Kuid lõpetatud ma nad sain. Kokkuvanutamise (või oli see nüüd viltimine) jäi mulle küll hämaraks ning väiksemaks need kindad vee ja seebiga möllates ei läinud, vaid väga suurteks nad jäidki. St, nad on kantavad suuremate käte puhul, kuid kinkida ma neid päris kindlasti ei julge. Eks nad jäävad mulle kappi paremaid aegu ootama.

Ma pole küll nende kinnastega lõpuni rahul, aga õpitud sai ikkagi – nüüd tean, et topelt- ja pealt pitsiliste kinnaste kudumine polegi tuumateadus ning tulemus on vinge (kui kindad teha natuke väiksemad:))

Lõng on sedapuhku raasiku villane (pealmine kinnas loodusvalge, sisemine teksasinine) ja kudusin nr 3 varrastega.

IMGP2664  IMGP2668

IMGP2667

3 kommentaari (+add yours?)

  1. evelyn
    märts 09, 2013 @ 16:48:38

    Tere,
    Kas oleks võimalik saada nende võrratute kinnaste mustrit?
    Evelyn

    Vasta

  2. Kristina
    märts 09, 2013 @ 17:13:12

    Vasta

  3. evelyn
    märts 09, 2013 @ 21:11:48

    suur suur tänu 🙂 väga ilusad kindad!

    Vasta

Lisa kommentaar

Siin on käidud

  • 51,431 korda
